E-Ticaret Sitelerinde Kullanıcı Deneyimlerini Kusursuz Hale Getirebileceğiniz 5 Yol

Günümüzdeki teknolojik gelişmeleri takip ettiğinizde her an, her yerden alışveriş yapılmasına olanak veren e-ticaret sayfalarının ön plana çıktığını görebilirsiniz. Daha fazla kişi tarafından kullanıldıkça, her geçen gün daha fazla ürünün, çok sayıda kişiyle buluştuğu platformlar olan e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimlerinin de olumlu olması bu satış oranlarına etki etmektedir. Ürün ve hizmetlerin müşterilerde bıraktığı izlenimleri paylaşmaları, benzer deneyimleri yaşayacaklar için önemli bir nokta olacaktır. Buna göre sizler de e-ticaret sitelerine sahip olmak ve kusursuz deneyimleri sunabilmek için nelere dikkat edeceğinizi merak ediyor olabilirsiniz. Sizlerle bu yazımızda e-ticaret siteleriniz için kullanıcı deneyimlerini kusursuz hale getirebileceğiniz 5 yol ve yöntemi paylaşacağız.

Web Sitenizde Mobil Kullanımları Optimize Etme

Online alışverişlerin genellikle mobil cihazlardan yapıldığını belirtebiliriz. Akıllı mobil cihazlarla uyumlu hale getirilecek olan e-ticaret sitelerinde müşteri grafiğinin çok daha yoğun olduğu görülecektir. Tüm içeriklerin tek bir platformda ve kaliteli şekilde sergilenmesi bu aşamada önemli adımlardan birisi olacaktır. Aynı zamanda Google’nin indeksleme ve sıralama şartlarını incelediğinizde mobil sürümleri iyi bir şekilde analiz ettiğini ve üst sıralarda yer almanızın da bu sayede mümkün olacağını görebilirsiniz.

Yükleme Hızında İyileştirmeleri Tamamlama

Grafiklerin kaliteli görünmesinin yanı sıra, kullanıcıların önem verdikleri diğer bir husus ise yükleme hızıdır. Rakiplerinizin şansını düşürmek ve rekabet ortamında iyi bir yere sahip olabilmek için yükleme hızının iyi olmasına özen göstermelisiniz. Kullanılan ağır tema veya eklentilerin neden olabileceği bu olumsuz durumdan kurtulmanızın müşteri deneyimi açısından değerli olacağını vurgulamaktayız. HTML, JavaScript ve CSS dosyalarını sıkıştırdığınızda bu soruna karşın bir çözümü elde etmiş olacaksınız.

Köprü Linkleri İçin Farklı İpuçları

Sayfalara eklenecek olan bağlantılar ile kullanıcıların farklı sayfalara ve ürünlere yönlendirilmesi mümkün olacaktır. Yapılacak bu yönlendirme esnasında dikkat çekecek detayların kullanılması müşterilerin gözünde artı bir puan olacaktır. Tıklanacak alandaki görsellerin veya yazıların altı çizili, renkli olması dikkat çekeceğinden, daha anlaşılır hale gelmesini sağlayacaktır. Kullanıcıların hangi alana yönlendirileceğini net bir biçimde ifade etmeniz önemlidir.

Navigasyon Özelliğini Geliştirme

Web sitelerinizin tasarımındaki kaliteyi ortaya çıkarabilecek önemli noktalar bulunmaktadır. E-ticaret sitelerindeki pek çok alana geçiş yaparken bu tasarım önemli bir yerde bulunacaktır. Sizler de gezinmeyi butonlar sayesinde daha verimli hale getirebilirsiniz. Kolay erişilebilir butonları kullandığınızda çok daha yüksek bir verimi almanız mümkün olacaktır. Satışları artıracak ve kullanıcı deneyimlerini de iyi bir noktaya getirecek olan bu seçeneklerin geliştirilmesi sayesinde web siteye olan ilgi artacaktır.

Hata Veren Sayfaları Sürekli Takip Edin

Bir yandan düşük yükleme hızının kullanıcılar tarafından olumsuz yorumlara neden olacağını vurgularken, diğer yandan farklı faktörleri de ele almaktayız. Sayfanızı ziyaret edecek kişileri rahatsız eden durumlardan birisi de sürekli hata almalarıdır. Bu gibi durumlarda web sitenizde geçirilecek zaman giderek azalacağından, hataları sürekli takip etmeniz ve iyileştirmeleri tamamlamanız faydalı olacaktır. Google Web Yöneticisi araçları sayesinde tarama hatalarını kontrol altında tuttuğunuzda güçlü bir e-ticaret sitesine sahip olabilirsiniz. Sitenizin çok sayıda kişi tarafından tercih edilmesini sağlayacak bu faktörlerin işinizi kolaylaştıracağını vurgulamaktayız.